سید محمد پاکمهر در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آسیب‌شناسی وضعیت شیوع کرونا در کشور و استان اظهار کرد: عدم موفقیت در اقدامات مبارزه با کرونا باید موردبررسی قرار گیرد و ببینیم که علت افزایش تلفات موج اخیر کرونا در کشور نتیجه کدام اقدامات و کم‌کاری‌ها است.

وی به برخی از عوامل افزایش تلفات کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: عدم وجود درمان مشخص برای مقابله با این بیماری ازجمله مهم‌ترین نکات مبارزه با شیوع کرونا است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: فقدان درمان برای کرونا نشان می‌دهد که صرف کردن اعتبارات در حوزه اقدامات درمان محور نتایج مؤثر کمتری را ایجاد می‌کند و باید استراتژی تقویت اقدامات بهداشت محوری باید مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اقدامات درمان محوری نتیجه مشخصی برای بیماران و وضعیت شیوع کرونا در کشور ندارد و با پروتکل‌های درمانی به‌صورت قطعی نمی‌توان به مقابله با کرونا پرداخت، همچنین عدم وجود واکسن و افزایش سرعت و شتاب انتقال ویروس کرونا باعث شده تا وضعیت فعلی در کشور ایجاد شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ۳ عامل عدم وجود دارو، عدم تولید واکسن و سرعت‌بالای انتقال ویروس را باعث به نتیجه نرسیدن اقدامات درمان محور دانست و افزود: به علت طولانی شدن شرایط شیوع کرونا، مزمن و فرسایشی شدن بیماری باعث ایجاد خستگی میان مردم شده و رعایت‌های دستورالعمل‌ها نسبت به گذشته کاهش‌یافته و حتی برخی مسئولان نیز نسبت به این موضوع توجه ندارند.

وی تأکید بر اقدامات بهداشت محوری را راه‌حل گذر از این وضعیت بیان کرد و گفت: افزایش تجهیزات درمانی و تخت‌های بیمارستانی، اقداماتی در راستای مقابله درمان محور با شیوع کرونا است و هم اکنون متأسفانه بار و فشار کوتاهی در اقدامات بهداشت محور بر دوش مجموعه درمان محور قرارگرفته و باید این مشکل رفع شود.

پاکمهر خاطرنشان کرد: برای کاهش انتقال و سرایت بیماری کرونا در جامعه حتماً باید ۳ راهکار استفاده از ماسک، سفر نرفتن و در خانه ماندن را در پیش گرفت و تا حداکثر ممکن بر اجرای این تدابیر تأکید کرد.

وی در انتها گفت: اجرای این طرح در جامعه با فرهنگ‌سازی میسر است و افزایش برخی تجهیزات مانند اتوبوس‌های درون‌شهری و سایر امکانات شهری به نتیجه‌ای مثبت برای مقابله با شیوع کرونا منتج نمی‌شود و باید طی مدت‌زمانی سه هفته تمامی مردم به صورت حداکثری به استفاده از ماسک، عدم سفر و در خانه ماندن اهتمام کنند تا وضعیت شیوع بیماری بهبود پیدا کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *